Složte funkce! Vyzývá ČSSD hodonínské radní - komentář Roman Sedlačík

29.08.2010 23:28

Složte funkce! Vyzývá ČSSD hodonínské radní


Veronika Horáková
Hodonínský Deník
24. 8. 2010

komentář - Roman Sedlačík


Hodonín – Kvůli dlouhodobému chování Domesové a Šťávy, teď mají oba dva radní rezignovat. Myslí si to místní organizace ČSSD Hodonín. 

Pár týdnů před komunálními volbami místní organizace ČSSD Hodonín vyzvala místostarostku Zuzanu Domesovou a radního Vladimíra Šťávu, aby rezignovali na své funkce na tamní radnici. Ti ale své posty nesloží. Nevidí k tomu důvod.

Ano jistě je to přece pochopitelné,vždyť paní Domesová revokuje všechna usnesení, ve kterých jsou zainteresováni lidé z nové Hodonínské ČSSD a dělá vše pro to, aby zase její nezávislí kandidáti, měli z města prospěch. Vždyť to přece nejde, to se jako mstí za to, že jsme ji nezvolili?!

„Jmenovaní byli do svých funkcí zvoleni jako členové ČSSD a svým vystoupením ze strany ztratili k výkonu těchto funkcí mandát,“ uvádí ve svém tiskovém prohlášení hodonínská sociální demokracie. Šťáva s Domesovou totiž ze strany vystoupili a do komunálních voleb jdou za politické seskupení Sdružení nestraníků. Důvodem jejich jednání bylo to, že je členská základna drtivou většinou nenavrhla na kandidátku hodonínské sociální demokracie. Stalo se to v době, kdy Domesová trávila dovolenou na Islandu. Ta to bere jako zradu a jednání svých bývalých spolustraníků označuje jako Islandský atentát. Místní organizace se ale brání tím, že jediným důvodem k tomuto kroku bylo dlouhodobé neakceptovatelné jednání Šťávy a Domesové.

Jaká zrada, co to pořád říká ta paní?? Vždyť měla pozvánku 2 týdny před schůzí a ještě máme omluvu od její sekretářky, proč stále tak lže?!

Pan Šťáva to samé, dostal pozvánku a ještě toho dne jsme mu volali, řekl že ho to nezajímá, že je na dovolené a poslal nás doslova "do prdele"...později jsme ho ovšem viděli ve městě :(

Já sám přerušil soustředění v Thajsku a vrátil jsem se na týden domů, abych nepromeškal mimořádnou schůzi, protože mi jde sociálně demokratickou stranu a budoucnost Hodonína!


„Toto chování odhalilo, při absenci respektu k principům vnitrostranické demokracie, jejich motivace pro působení v komunální politice. Touto motivací bylo a je sledování pouze jejich osobních zájmů a ambicí,“ stojí v prohlášení místní organizace ČSSD doslova.
Radní: Zůstáváme

...tak to je přesně to, na co pořád poukazuju! Kolikrát jsem je o něco žádal, nejen jako spolustraníky, ale i jako funkcionáře, ať už to byla pomoc při získání dotací na zaměstnance u pana Šťávy na pracáku a vždy jen odpověď: "Zajdite si za sekretářkou, já nevím..."

To ještě pak na slavnostech za námi dolézal docela podnapilý a říkal,kluci však to tak neberme,budeme kamarádi ne??

Zkušenosti z jednání u paní Domesové při vyřizování obslužné cesty okolo firmy - Její odpověď : "To mě nezajímá, já to nemusím řešit, vy jste si mě zvolili, tak teď se mnou 4 roky nikdo nehne!", ta odpověď mě šokovala.

Toto mají být volení zatupitelé města?! To jsou Radní Hodonína?! To má být pomoc občanům?! Toto mají být přátelé?! Otřesné.

Domesová a Šťáva o výzvě místní organizace ČSSD včera nic nevědli. „Mě k rezignaci nikdo nevyzval a říci mohu jen to, že odstupovat z funkce radního a zastupitele nehodlám,“ vzkázal svým bývalým spolustranikům Vladimír Šťáva. Ve stejném duchu se nesla odpověď také místostarostky Domesové, která navíc novému vedení hodonínské sociální demokracie doporučila, aby si jeho členové dali hadr na hlavu. „Mě ze zastupitelstva nemůže nikdo odvolat. Pánové si pletou koše s baňama. Odvolat mě může pouze smrt a moje rozhodnutí,“ rozhořčila se Domesová.

--Přesně tak, to je vulgární vyjadřování a urážky. Kolikrát jsem si já a nejen já vyslechl na schůzi i na zastupitelstvu slova jako: "Běžte do prdele"... atd...

Co ji tam pořád táhne zpět, copak má rozjeté nějaké kšefty? Vždyť je to penzistka a bývalá poslankyně s docela slušným odstupným (asi 300 tisíc).


Oba radní se také ostře ohradili proti tvrzení o ztrátě mandátu. „Kde na to v organizaci došli? Když vystoupí poslanec ze strany, ztrácí snad taky mandát?“ nechápe argumenty místní organizace místostarostka.
ČTĚTE TAKÉ: Volby na Hodonínsku: Noví lidé, ale staří lídři

Členská základna místní organizace a také klub zastupitelů ČSSD ve vydaném prohlášení také reagují na lživé a úmyslně zkreslené informace, které tito jmenovaní, jak zpráva uvádí, opakovaně poskytli sdělovacím prostředkům.

„Informace obsahovaly vulgarismy a osobní napadání některých členů strany, jsou podávány za účelem poškodit místní organizaci,“ uvedli dále.

Šťáva se proti tomu ohradil, že nikdo nepoškozuje stranu více než lidé, kteří v současnosti vedou hodonínskou ČSSD.

Ten se má co vyjadřovat, když mě slovně napadá a vyjadřuje se do tisku, že jsem nějaký manipulátor nebo co?

  Hodonínská starostka Milana Grauová k událostem v ČSSD jen sdělila, že oba radní nemůže nikdo zbavit zastupitelského mandátu. „Do křesla radního a místostrosty jsou voleni politici zastupiteli. Ti je mohou také odvolat ,“ sdělila Grauová.