Odpověď prezidenta na otázku MF Dnes ohledně zvyšování daní

18.08.2012 14:07

 

Odpověď prezidenta na otázku MF Dnes ohledně zvyšování daní

 

Premiér Nečas se pro Lidové noviny vyjádřil, že rezignace na další zvýšení daní by byl krok na hranici politické a ekonomické debility. Vzhledem k tomu, že před dalším zvyšováním daní varujete, platí tato slova také Vám. Co si o tom výroku myslíte?

Je to výrok absurdní, těžko pochopitelný, skoro se mi nechce věřit, že ho učinil. Kdybych chtěl jeho slova parafrázovat, namítl bych, že je naopak na hranici politické a ekonomické sebevraždy v této době daně zvyšovat. Říkám to nerad, protože je jistě známo, že až dosud jsem se ve svých výrocích k hospodářské politice vlády velmi mírnil. Diktovala mi to elementární loajalita jak k ODS, tak k Petru Nečasovi, ale i moje premiérská zkušenost s obtížemi koaličního vládnutí. Tuto siláckou rétoriku premiéra Nečase však přijmout nemohu.

K ekonomické podstatě problému jsem se již vyjádřil mnohokrát a nemám, co bych k tomu teď ve zkrácené formě přidával. Myslím si, že v obou případech – jak ve věci samé, tak ve způsobu jejího prosazení – dělá pan premiér fatální chybu.

MF Dnes, 18. srpna 2012

https://www.klaus.cz/clanky/3164