O vedení zoo usiluje dvanáct lidí

02.09.2010 07:21
Zdroj: Hodonínský deník
Hodonín – Současně s šetřením policie ve věci nahrávky zveřejněné na YouTube a související s děním kolem hodonínské zoo pokračuje i výběrové řízení na místo nového ředitele. Jednatřicátého srpna byla uzávěrka přihlášek.

 

„Přihlásilo se celkem dvanáct zájemců. Obálky zůstanou zapečetěné a budou se otevírat až příští týden při nejbližším zasedání rady,“ informovala tajemnice hodonínské radnice Jarmila Horská. 
Až po otevření obálek podle ní začne prověřování přihlášek, zda splňují všechny náležitosti. Je tedy možné, že počet zájemců, kteří se skutečně utkají o uvolněné místo, bude méně. Podle dřívějších vyjádření by mezi obálkami měly být i žádosti dočasného ředitele Hyjánka a jeho odvolaného předchůdce Fraise. „Počtem žádostí jsem překvapen. Čekal jsem sotva polovinu. Pokud jde o mé šance na úspěch, ty může kauza s nahrávkou negativně ovlivnit,“ domnívá se Hyjánek.
Svůj postoj odůvodňuje tím, že se v médiích opakovaně objevuje v souvislosti s negativně vnímanými zprávami, což může ovlivnit radní, kteří budou rozhodovat. „I když se články týkají činnosti pana Fraise, jsem jimi dotčený i já,“ tvrdí dočasně jmenovaný ředitel zoologické zahrady.
I kdyby Hyjánek ve výběrovém řízení neuspěl, k odchodu ze zoo se podle svých slov nechystá. „Jsem zoolog a má náplň práce by pak vycházela z domluvy mezi mnou a novým ředitelem,“ tvrdí. Hodonínskému deníku se podařilo zjistit, že jedním z dvanácti uchazečů o pozici ředitele je i Radovan Lysák z Hodonína.
„Ta práce je blízká tomu, co jsem vždycky dělal. Vystudoval jsem ekologii na lesnické fakultě a práce se zvířaty mě vždycky bavila a baví,“ řekl současný majitel chovatelské stanice. Jména svých konkurentů včera neznal. Zatím nechtěl mluvit ani o svých vizích, se kterými jde do výběrového řízení.
„Představy o tom, jak by to v zoo mělo vypadat, mám. Ale nehodlám je prezentovat, dokud se o nich nepobavím s výběrovou komisí,“ uvedl. Zrovna tak se nechtěl vyjadřovat k událostem kolem nahrávky a k „souboji“ mezi Fraisem a Hyjánkem, protože oba muže zná. „Jestli by měl přijít do zoo úplně nový člověk, to je podle mě otázka na někoho úplně jiného,“ zareagoval na dotaz.
Redakce se pokoušela zjistit další zájemce, kteří podali přihlášku do výběrového řízení na post ředitele. Další jména neznají ani členové vedení radnice. „Opravdu nevím. Nevím, ani kolik lidí se přihlásilo,“ řekla místostarostka Zuzana Domesová. Ta byla překvapená tím, kolik zájemců se na poslední chvíli přihlásilo. Jména uchazečů se oficiální cestou nepodařilo získat ani zatupiteli Františku Ondrušovi. „Přihlásil se prý ale člověk, který by určitě vyhrál, a to je ředitel cirkusu Berousek. Ten prý umí drezírovat zvířata a v zoo by vše postavil do latě,“ popsal, jak už si lidé dělají legraci z událostí v zoo, které přirovnávají k opravdovému cirkusu.
Ředitele hodonínské zoo Miroslava Fraise odvolalo vedení radnice v květnu poté, co audit odhalil nesrovnalosti v účetnictví. Policie ho pak začala vyšetřovat kvůli porušování povinností při správě cizího majetku. V souvislosti s nahrávkou, která se objevila na serveru YouTube, nyní policie zahájila nové šetření.

JANA RYBOVÁ, ZDENĚK ŠMÝD